دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

نکات مهم هنگام خرید لباس نظامی

ارگان های نظامی یکی از جدی ترین ارگان ها در همه کشورها و ایالت ها به شمار می رود که لباس نظامی مخصوص به خودشان را دارند. همه ما تا به حال لباس نظامی را در تن سربازان و نیروهای انتظامی در سطح شهر و تلوزیون دیده ایم. این لباس ها معمولا سبز لجنی با طرح شطرنجی هستند اما مدل های مختلفی دارند. 

چنانچه قصد خرید لباس نظامی دارید ابتدا نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را بدانید و سپس اقدام به خرید کنید.

خرید لباس نظامی

طرح های لباس نظامی

یکی از ماموریت های سربازان و افراد نظامی استتار در مکان های مختلف است پس باید لباس سربازی طوری باشد که به راحتی قابل استتار باشند. با توجه به مستتر شدن سربازان و تک تیراندازها مدل های مختلفی برای پوشاک نظامی به وجودآمده است. لباس سربازی برای استتار انواع مختلفی دارد مانند لباس استتار جنگلی، شکار، کویری، هوایی، دریایی و غیره.

از رایج ترین و پرکاربردترین لباس های نظامی می توان به طرح شطرنجی و پلنگی اشاره کرد. طراحی مدل پلنگی و شطرنجی برای استتار، یکسان است فقط در سایز و نوع رنگ بندی باهم تفاوت دارند. 

نکته مهم در خرید لباس نظامی

نکته مهم در خرید لباس نظامی، شرایط آب و هوایی منطقه ای است که آن ارگان قرار دارد، مثلا در محیط های جنگل از رنگ سبز و لجنی، در مناطق کویری لباس نظامی به رنگ های قهوه ای و خاکی است،  در مناطق برفی از رنگ سفید و در شرایط دریا و هوا از ترکیب آبی و سفید استفاده می شود. همان طور که می بینید تمام این رنگ ها با توجه به اصل استتار برای سربازان انتخاب می شوند.

لباس سربازی

انواع مختلف طرح های لباس نظامی

  • طرح پلنگی

مشهورترین طرح در خرید لباس نظامی، طرح پلنگی یا چریکی است. همان طور که از نامش مشخص است طرح آن شبیه به پوست پلنگ است و از طرفی هم شبیه ابرهای در هم رفته است. 

  • کامپیوتری (شطرنجی)

در این طرح از لباس نظامی، مربع های بسیار زیاد و کوچک وجود دارد که قابلیت استتار در محیط های زیادی را فراهم می کند. الگوهای کوچک و بزرگی که به صورت پیکسل و پلکانی در این لباس وجود دارند باعث می شوند که سربازان  در محیط های با رنگ های مختلف به راحتی مستتر شوند.


جنس پارچه هنگام خرید لباس نظامی

  • پارچه کتان نظامی

بافت پارچه کتان مربع یا مورب کج راه است و به دلیل داشتن الیاف پنبه کتان نسبت به پارچه ترگال ساده و کجراه بهتر است، چون پنبه از عرق کردن سربازان جلوگیری می کند. پارچه کتان می تواند گزینه خوبی برای خرید لباس نظامی باشد چون علاوه بر اینکه سبک و راحت است استحکام بسیار بالایی نیز دارد اما قیمت آن نسبت به پارچه ترگال نظامی گران تر است.

  • پارچه ترگال کجراه

این پارچه ۲۹۰ گرم وزن دارد و به طرح های پلنگی، کامپیوتری یا ساده دوخته می شود. پارچه ترگال ساده پرکاربرد ترین البسه در صنایع نظامی است چون زیر دست بهتری دارد. این پارچه از الیاف پلی استر و ویسکوز درست می شود یعنی تار آن پلی استر و پود آن ویسکوز است. پارچه ترگال ساده در انواع رنگ بندی تولید می شود و می توان طرح های مختلفی  روی آن چاپ کرد. 

لباس نظامی

خرید لباس نظامی

در خرید لباس نظامی باید راحتی لباس،شرایط محیطی،  استتقامت، سبک وزن بودن، امنیت و کیفیت پارچه را در نظر بگیرید. برای خرید انواع لباس نظامی باکیفیت می توانید به وبسایت یونکس مراجعه نمایید.


راهنمای غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد

حتما برای شما هم پیش آمده که هزینه قبض موبایلتان بسیار زیاد باشد؛ فکر می کنید دلیل این هزینه چیست؟  بر اساس مصوبه ای که در سال ۹۵ صادر شد قیمت اینترنت آزاد به ازای هر گیگابایت برای سیم کارت های دائمی ۴۲۰۰۰ تومان و برای سیم کارت های اعتباری ۶۳۰۰۰ تومان است، در حالی که در اینترنت بسته یا دیتای موبایل، قیمت هر گیگابایت اینترنت حدود ۳۰۰۰ تومان است. همان طور که می بینید تفاوت این دو بسیار زیاد است و به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. غیرفعال سازی مصرف اینترنت آزاد در این سال ها برای کاربران معضل بزرگی شده است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه غیرفعال سازی مصرف اینترنت آزاد را در تمام اپراتورها به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.


غیر فعال سازی اینترنت آزاد

منظور از اینترنت آزاد چیست؟

وقتی بسته اینترنتی شما تمام می شود، بسته اینترنت آزاد برای شما فعال خواهد شد. در حال حاضر بسته های موبایل این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا به اینترنت دسترسی داشته باشند. زمانی که دیتای اینترنتی تمام شود تعرفه آزاد اپراتورها فعال می شود. در تمام اپراتورها مانند همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره اطلاعاتی مانند نحوه خرید، فعال سازی و استعلام مانده حساب، طرح های تشویقی از طریق پرتال اپراتورها اعلام می شود. این اعلان به دو صورت امکان دارد:

  • در روش اول از کدهای USSD برای اطلاع رسانی موارد مختلف استفاده می شود. کاربران با شماره گیری کدهای خاصی از میزان باقی مانده بسته اینترنتی خود با خبر می شوند و همچنین غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد را انجام می دهند.

  • در روش دوم اپراتور تلفن همراه از طریق پیامک اول به شما اطلاع می دهد که بسته شما در حال به اتمام رسیدن است و در پیامک دوم آغاز تعرفه آزاد مصرف اینترنت را اطلاع میدهد.


علت اهمیت غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد چیست؟

همان طور که گفتیم بعد از اتمام دیتای اینترنتی، اینترنت با تعرفه آزاد حساب می شود و مشکلات مالی زیادی برای کاربران به وجود می آورد. غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد برای کنترل هزینه ها ضروری است.


غیرفعالسازی اینترنت آزاد


راهنمای غیرفعالسازی اینترنت آزاد برای سیم کارت ایرانسل و همراه اول

  • سیم کارت همراه اول

مشترکین همراه اول برای غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد، کد *100*113# را شماره گیری کنید. همچنین مشترکین همراه اول برای اطلاع از باقی مانده حجم اینترنت خود می توانند کد *10*320# را در تلفن همراه خود وارد کنند.


  • سیم کارت ایرانسل

مشترکین ایرانسل با وارد کردن کد دستوری *555*3*2*3# غیرفعالسازی اینترنت آزاد را انجام دهند. با شماره گیری این کد دستوری، هر زمان که بسته اینترنتی شما به پایان رسید یا پایان اعتبار زمان دیتا به صورت خودکار از تعرفه آزاد اینترنت جلوگیری می شود. 


غیرفعالسازی مصرف اینترنت آزاد



نتیجه گیری

سایت رند یکی از بهترین سایت های خرید و فروش دامنه و خدمات سیم کارت است. می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره مزایده ها به سایت رند مراجعه کنید.


خرید کانسیلر برای پوست های چرب

کانسیلر جزء لوازم آرایشی زیرساز پوست محسوب می شود که میتواند عیوب پوست را به خوبی بپوشاند. در واقع کانسیلر کرم پودری فشرده با تنوع رنگی بالا است. کانسیلر برای نقاط و نواحی تیره از پوست به کار می رود که با کرم پودر پوشانده نشده اند.

پوست از نظر چربی و رطوبتی که دارد به انواع پوست خشک و چرب تقسیم می شود. لوازم آرایشی و پاک کننده های آرایشی برای هر نوع پوست با دیگری متفاوت است و اگر می خواهید آرایش خوب و پوست فوق العاده سالم داشته باشید بهتر است از نمونه های متناسب با پوستتان استفاده نمایید. در این مقاله می خواهیم خانم هایی که پوست چرب دارند را در خرید کانسیلر  راهنمایی کنیم تا بهترین خرید را داشته باشند و از آن لذت ببرند. پس با ما همراه باشید.

کاربردی ترین نکات در خرید کانسیلر

اگر خرید کانسیلر را برای آرایش روزانه انجام می دهید نمونه های جامد مناسب تر است. به دلیل سبک بودن و قدرت بالای پوشانندگی آن، بهتر است این نوع کانسیلر را انتخاب نمایید. پوست شما نیاز دارد زیر لایه های آرایشی که شما ایجاد می کنید نفس بکشد تا سالم بماند. از این رو در خرید کانسیلر دقت کنید که سبک باشد. 

اما اگر خرید کانسیلر را برای مهمانی ها و مراسم میخواهید انجام دهید پیشنهاد میکنیم که از کانسیلر مایع استفاده کنید. کمی دقت کنید. شمایی که پوستتان چرب است بهتر است هنگام خرید کانسیلر دقت نمایید که کلمه فاقد چربی یا free oil روی محصولی که خریداری می کنید درج شده باشد.

این نوع کانسیلر کمی سنگین است اما ماندگاری و پوشانندگی بالایی دارد. سعی کنید استفاده و خرید کانسیلر میاع را به مهمانی ها محدود کنید و برای استفاده روزانه نوع دیگری را انتخاب نمایید.

حتما پس از مهمانی صورت خود را از کانسیلر و دیگر مواد آرایشی پاک کنید تا به پوستتان آسیب وارد نکنید.

خانمهایی که پوست چرب دارند باید از لوازم آرایشی که فاقد چربی هستند استفاده کنند. با این کار آن ها چربی تولید شده توسط پوست را کنترل می کنند و از بروز جوش و آکنه بیشتر روی صورت جلوگیری می کنند. پوست در طول روز چند مرتبه چربی روی سطح پوست تولید می کند و اگر این چربی را کنترل نکنید و کاهش ندهید باعث چرب تر شدن پوست و بروز جوش می شود. پس مهمترین نکته در خرید کانسیلر و دیگر لوازم آرایشی این است که فاقد چربی باشند. کانسیلر هم نمونه ها و مدل های متفاوتی دارد. کانسیلر جامد و مایع مرسوم ترین انواع کانسیلر است.

راهنمای خرید کانسیلر برای پوست های چرب

خانم هایی که پوست چرب دارند خرید کانسیلر جامد انجام دهند. این نوع کانسیلر دارای چربی کمتری است و روی صورت شما نمی ماسد. کانسیلر جامد دارای دو نوع مدادی و استیکی است. در هنگام خرید کانسیلر هم این دو مورد را در نظر بگیرید. کانسیلر جامد مدادی دارای چربی بیشتری نسبت به استیکی است. اگر فکر می کنید که پوستتان بسیار چرب است ما به شما خرید کانسیلر استیکی را پیشنهاد می کنیم. 

اگر هنگام خرید کانسیلر دقت لازم را نکنید و ناخواسته نمونه فیک آن را خریداری نمایید می تواند به پوستتان آسیب جدی بزند. کانسیلری که باید بتواند لکه های قهوه ای و تیره پوست را بپوشاند می تواند خودش عامل بروز لک باشد. 

خرید کانسیلر را با وسواس بیشتری انجام دهید. به دلیل اینکه این ماده آرایشی مستقیما روی پوست قرار میگیرد و باید دارای کیفیت لازم باشد تا علاوه بر زیبایی سلامت پوست را نیز حفظ کند.

برای اینکه بتوانید خرید کانسیلر را از برندهای معتبر آرایشی انجام دهید تا خیالتان از کیفیت محصولی که خریداری میکنید راحت باشد باید به فروشگاه های معتبر آرایش مراجعه نمایید. روبی سان یکی از معروف ترین و برترین برندهای موجود در لوازم آرایشی است که تمام محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا در اختیار خانم ها قرار می دهد. 


چگونه تتر بخریم؟

تتر که به نام USTD نیز شناخته می شود، یک نوع ارز دیجیتال است که هر توکن آن با یک دلار آمریکا برابری می کند. برخلاف بقیه ارزهای دیجیتال که بر اساس میزان تقاضا و عرضه قیمت گذاری می شوند قیمت تتر ثابت و پایدار است. شما می توانید از طریق پلتفرم تتر به آن دسترسی داشته باشید. 

خصوصیات منحصر به فرد تتر چیست؟


شما باید دلیل اینکه افراد زیادی مایل به خرید تتر هستند را بدانید. 

  • امنیت بسیار بالا در سیستم های پرداخت ارز دیجیتال

  •  کارمزد بسیار کم یا بدون کارمزد

  • پرداخت هایی در سطح بین المللی

  • تراکنش های همتا به همتای آنی


نحوه خرید تتر

برای خرید هر نوع ارز دیجیتالی مانند اتریوم، بیت کوین و غیره باید در مرحله اول کیف پول آن را تهیه کنید سپس به یک صرافی معتبر مراجعه کنید تا فرایند خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. انتخاب یک صرافی معتبر برای خرید تتر اهمیت زیادی دارد چون تتر یک رمز ارز دیجیتالی است و شما برای خرید یا فروش آن لازم نیست به طور حضوری به صرافی مراجعه کنید. در عوض باید به سایت این صرافی ها سر بزنید. 

پیشنهاد ما برای خرید تتر، سایت تترلند است. این سایت به صورت اختصاصی و حرفه ای بر روی خرید و فروش این ارز دیجیتال تمرکز کرده و موفق شده تا سابقه درخشانی در بین مشتریانش بسازد. نحوه خرید تتر در سایت تترلند به صورت زیر است:

  • مراحل احراز هویت به صورت کامل باید انجام شود

  • ورود به سایت یا نرم افزار تترلند

  • گزینه خرید تتر را پیدا و روی آن کلیک کنید.

  • کلیک بر روی گزینه احراز هویت کرده ام

  • شماره گوشی همراه خود را در کادر مشخص شده وارد کنید.

  • کدی که از طریق پیامک به گوشی شما ارسال شده است را وارد کرده و وارد پنل کاربریتان شوید.

  • شماره کارت خود را وارد کنید.

  • آدرس کیف پول خود که با آن می خواهید تتر ذخیره کنید را وارد کنید.

  • وارد کردن مبلغ تتر درخواستی

  • شرایط و قوانین حریم خصوصی تترلند را مطالعه و سپس تایید می کنید.

  • ورود به درگاه و پرداخت وجه ریال



مزایای تتر چیست؟

یکی از مزایای تتر این است که برای صرافی ها نقدینگی فراهم می کند. همان طور که در خط بالا گفتیم این رمز ارز از نوسانات بازار کاملا ایمن بوده و همیشه با نرخ پایداری وجود داشته است. تتر هم اکنون توسط دو واحد پولی دلار و یورو مبادله می شود اما بیشتر حجم تبادلات با خود دلار تتر یا USTD انجام می شود. این رمز ارز دیجیتال مانند اتریوم، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می کند؛ به این معنی که تمام داده ها و اطلاعات معاملات به صورت رمزگذاری شده است و کسی نمی تواند این رمزها را بشکند. 

درباره سایت تترلند

تترلند یکی از بهترین صرافی های آنلاین ایران بوده که قیمت تتر را در هر لحظه برای خرید و فروش به شما کاربران عزیز ارائه می دهد. این سایت به صورت کاملا تخصصی روی خرید و فروش تتر تمرکز کرده و کاملا مورد اطمینان مشتریانش است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت تترلند مراجعه کنید.


از قانون ارث چه می دانید؟

میراث و ارث بردن همیشه از موضوعات جنجال برانگیز حقوقی در خانواده ها بوده است. به همین دلیل قانون گذار در جمهوری اسلامی ایران قانون ارث را با تمام جزییات در نظام قانونی کشور جای داده تا از بروز چنین مشکلات و دعواهایی جلوگیری شود. در این مقاله قصد داریم مهم ترین نکات قانون ارث را به شما بگوییم؛ پس با ما همراه باشید.

پس از فوت متوفی به چه کسانی ارث می رسد؟

اگر متوفی وصیت نامه ای به جا نگذاشته باشد طبق قانون ارث باید به کسانی برسد که نسبت نسبی یا سببی با او دارند، یعنی کسانی که به واسطه ازدواج با فرد متوفی خویشاوندی پیدا کرده اند یا کسانی که از ابتدا با او خویشاوندی داشته اند. خویشاوندان نسبی نیز طبقات مختلفی دارند که این طبقات در قانون ارث مورد توجه قرار گرفته است.

طبقه اول: پدر و مادر، فرزندان و نوه ها

طبقه دوم: خواهر و برادر و جد

طبقه سوم: خاله، دایی، عمه و عمو و فرزندان آنها

لازم  به ذکر است که این طبقات دارای اولویت بندی هستند و در صورتی که افرادی از طبقه بالاتر زنده باشند ارث به افراد طبقات پایین نمی رسد؛ مثلا اگر کسی فوت کند طبق قانون ارث، اگر پدر و مادرش در قید حیات نباشند، تمام ما ترک او به همسر و فرزندش می رسد و به خواهر و برادرش چیزی از میراث نمی رسد.

نکته ی دیگر درباره قانون ارث این است که افرادی که از متوفی ارث می برند دو دسته اند: فرض بر و صاحبان قرابت.

فرض برها کسانی هستند که قانون ارث میزان ارث بری آنها را مشخص می کند اما کسی میزان ارث گرفتن صاحبان قرابت را تعیین نمی کند. لازم به ذکر است که اول سهم ارثیه فرض برها محاسبه و پرداخت می شود و سپس ارث صاحبان قرابت به آنها داده می شود.

قانون ارث درباره ارث زن چه می گوید؟

ارث زوجه به شرطی که به عقد دائم مرد درآمده باشد یک هشتم از کل میراث و ترکه مرد است. اگر مردی دو یا چندین همسر داشت همان یک هشتم بین تمام آنها تقسیم خواهد شد؛ به عبارت دیگر این موضوع به این معنا نیست که هر یک از همسران، یک هشتم از ارث زوج را می گیرد. اگر مرد فرزندی نداشته باشد، آنگاه سهم ارث زن یک چهارم از کل ترکه زوج است.

اگر خانمی همسر موقت مردی بود، به صورت قانونی به او ارثی تعلق نمی گیرد مگر اینکه مرد قبل از فوت بخشی از اموالش را در وصیت نامه اش به او اهدا کرده باشد.

قانون ارث درباره ارث مرد پس از فوت همسرش

اگر زوجه فوت کرد مرد در صورت داشتن فرزند یک چهارم از ارث زن را می تواند بگیرد و اگر زن فرزندی نداشت یک دوم یا نصف ارث زن متعلق به همسرش است.

قانون ارث درباره جنین

جالب است بدانید که طبق ماده ۸۹۵ قانون مدنی، جنین بعد از اینکه به دنیا آمد و فقط یک گریه کند و بمیرد هم ارث میبرد. اگر جنین در شکم مادر بمیرد هنگامی که ارث و میراث را تقسیم می کنند باید سهم یک پسر را برای او کنار بگذارند.

سخن آخر

اگر می خواهید درباره قانون ارث و سایر قوانین بیشتر مطالعه کنید می توانید اپلیکیشن حقوقی شهرداد را نصب کنید و از آنa استفاده کنید. این نرم افزار تمام قوانین را در دسته بندی های موضوعی طبقه بندی کرده تا جستجو و پیدا کردن جواب های شما آسان تر شود. همچنین شما می توانید به سایت شهرداد مراجعه کنید تا مقالات تخصصی ما را بخوانید.