دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

راهنمای آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت این روزها متقاضیان بسیاری پیدا کرده است. دلیل این موضوع می تواند ثروت ساز بودن این رشته و همچنین جذابیت یادگیری آن برای مخاطبان باشد. اگر شما نیز تصمیم دارید آموزش طراحی سایت را فرا بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست بیاورید. با html ساختار و پیکربندی کلی یک صفحه وب رو میسازیم . ولی برای اینکه ظاهر صفحه وب رو آراسته کنید باید از CSS استفاده کنید . با CSS میتونید برای هر کدوم از تگ های html خصوصیاتی چون رنگ ، فونت ، سایز ، پس زمینه و ... رو تعیین کنید . CSS رو به این منظور ایجاد کردند که ساخت پیکربندی صفحه وب رو از شیوه ی نمایش اون جدا کنند (separation of concepts). آموزش طراحی سایت لازمه هر طراح وب است.

C:\Users\ana\Desktop\download.jpg

HTML مخفف کلمات Hypertext Markup Language است،این زبان از سال ۱۹۸۰ در پروسه های طراحی وب استفاده می شد.و در پیشرفت طراحی وب روز به روز نقش بسزایی ایفا نمود. اگر به تاریخچه Html علاقه مندید میتوانید به مطلب تاریخچه HTML در طراحی وب سایت مراجعه کنید. اگر بخواهید در این حوزه فعالیت نمایید باید با واژه تگ آشنا شوید،در HTML دستورات درون تگ ها قرار میگیرند. برای شروع به کار به عنوان یک مبتدی ابزار خاصی برای برنامه نویسی احتیاج ندارید کار شما با یک محیط Notepad ساده هم راه می افتد. یادگیری این زبان نشانه گذاری اولین قدم برای آموزش طراحی سایت است.

نرم افزارهای ویرایش کد Adobe dream viewer ، sublime ، bracket و نوت پد پلاس پلاس ( Notepad++ ) و… به عنوان نرم افزارهای ادیتور کد نویسی پیشرفته تر در این زمینه محسوب می شوند. تگ head برای نشان دادن بخش هد سند HTML و اطلاعات عمومی ( metadata ) در مورد سند استفاده می شود. و باید شامل یک عنوان برای سند باشد و همچنین می تواند اسکریپت ها، استایل ها، اطلاعات متا و … را نیز در بر بگیرد. بین دو تگ <html> و <html/> تگ‌های جدیدی با اسم تگ باز <head> و تگ بسته <head/> قرار می‌گیرند. به این عمل, یعنی قرار دادن یک تگ در دل تگ دیگر ، nest می‌گویند. تگ <head> و <head/> در برگیرنده اطلاعات ابتدایی را در رابطه با صفحه html است. به طور عمومی نرم افزار هایی که بیشتر برای آموزش طراحی سایت استفاده میشوند، sublime و VS Code هستند.

HTML زبانی‌ استاندارد است برای نشانه‌گذاری ابرمتن که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب، چه صفحات سمت سرور و چه صفحات سمت کاربر، به کار می رود. به عبارت دیگر، مرورگرها و Browsers هایی مانند کروم، موزیلا و … کدهای سمت سرور مانند ASP و PHP را نمی شناسند و فقط کدهای HTML را می فهمند. دستورعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، با آن‌ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود. هر Tag به عنوان بخشی از صفحه استفاده می شود که دارای خصوصیت های منحصر به فردی است که این خصوصیات به مرورگرها نحوه نمایش Tag ها را توضیح می دهند.

C:\Users\ana\Desktop\download.png

سی اس اس (CSS) یا Cascade Style Sheets زبان برنامه نویسی می باشد که کنسرسیوم بین المللی شبکه جهانی وب یا W3C برای غلبه بر مشکلاتی که در طی زمان با استفاده از HTML به وجود آمده است پیشنهاد داده است. هدف اصلی در طراحی CSS جدا کردن محتوای متنی فایل ها از شیوه نمایش آنهاست. محتوای متنی فایل ها به زبان HTML و دیگر زبان های وب نوشته می شوند اما شیوه نمایش آنها توسط CSS نوشته می شود.



آموزش طراحی سایت به صورت پروژه محور

حتما می دانید این روز ها با هرچه اینترنتی شدن کسب و کار ها مدیران شرکت ها و کسب و کار های بزرگ نیز تصمیم به راه اندازی وب سایت و یا اپلیکیشن هستند. از این رو آموزش طراحی سایت پروژه محور روز به روز متقاضیان بیشتری پیدا می کند و افراد بسیاری که علاقه مند به آموزش طراحی سایت هستند به این سمت پیش می روند. در این میان سیستم مدیریت محتوا وردپرس به دلیل سادگی زیاد و همچنین کم هزینه بود آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. وردپرس به‌گونه‌ای عمل میکند که شما را از دردسرهای اولیه ساخت سیستم مدیریت محتوا نجات داده است. فقط با یادگیری طراحی قالب Html، CSS و علم کار با وردپرس در این جاده همواری که CMS فراهم کرده با یک خودرو از قبل آماده ‌شده برانید. قالب یا همان ساختار کلی یک سایت از عوامل بسیار مهم در طراحی سایت است. انتخاب زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند PHP، CSS، HTML و نظیر این‌ها و قالب‌های آماده هرکدام معایب و مزایای زیادی دارند؛ که بنا بر سلیقه و نظر طراح آن و هدفی که از طراحی سایت دنبال می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. البته این موضوع در بهینه‌سازی سایت نیز بی‌تأثیر نخواهد بود. هنگامی‌که بخواهید یک سایت تأثیرگذار و کاربردی طراحی کنید؛ احتیاج دارید که زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی را آموزش ببینید. این زبان‌های برنامه‌نویسی شامل HTML، CSS، JavaScript و… هستند؛ که ایجاد به‌روزرسانی و یا تغییرات را امکان‌پذیر می‌کنند. به هنگام استفاده از قالب‌های آماده، ایجاد تغییرات می‌تواند سخت یا غیرممکن باشد. به همین دلیل داشتن دانش کافی در خصوص مدیریت و ویرایش قالب‌های باکیفیت اهمیت زیادی دارد.

طراحی سایت و ساخت سایت یکی از مهارت های بسیار محبوب امروزه می باشد که اغلب افراد به کمک خلاقیت های فردی آن را کسب می نمایند . وقتی یک طرح یا ایده در ذهن شما شکل می گیرد می بایست مهارت لازم را کسب نمایید و تا انتها آن را اجرا نمایید پس آموزش طراحی سایت لازم و ضروری است. برای آموزش طراحی سایت ( Web design ) می توانید به وب سایت فیداکسو مراجعه کنید.


بسیاری از طراحان سایت بر این باورند که طراحی سایت تنها در ساخت سایت‌های جذاب و زیبا خلاصه می‌شود. اما در حقیقت طراحی سایت چیزی فراتر از طراحی ظاهر آن است. برای طراحی سایتی مطلوب، عوامل زیادی از جمله ساختار سایت، کاربردپذیری، خوانایی، عملکرد و… تاثیر گذار هستند. امروزه تمام وبمستران و مدیران سایت‌های حرفه‌ای و به‌روز به دنبال اجرای سایت‌های باکیفیت و پاسخگو هستند. طراحی و اجرای سایت برای کسب‌وکار، تنها به این معنی نیست که یک برنامه‌نویس و یا متخصص سایتی را برای ما طراحی کند. امروزه روش‌های متفاوتی از طراحی سایت در بازار و سایت‌های مربوطه وجود دارد، و تنها با آموزش‌های کافی و حرفه‌ای می‌توانیم خودمان طراح سایت خود باشیم. ازاین‌رو برخی از طراحان قالب‌های حرفه‌ای و سایت‌های به‌روز جهان تلاش می‌کنند تا روش‌های آسان‌تر و کاربردی‌تری برای اجرای یک سایت ارائه دهند. مانند قالب‌های حرفه‌ای که اکثر سایت‌های حرفه‌ای دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند. طراحی سایت آموزشی می تواند به منظور آموزش آنلاین، اطلاع رسانی از جلسات آموزشی، اشتراک گذاشتن فایل های آموزشی و دیگر منظورها صورت پذیرد. سایت های آموزشی کاربران خاص با گرایش آموزشی خاصی را دارا می باشند فلذا در طراحی سایت آموزشی در نحوه آموزش هرچه بهتر مطالب به افراد می بایست تلاش نمود.

سئو چیست و اهمیت آموزش آن

تعاریف بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.آموزش سئو لازمه طراحی هر نوع سایت است. ولی هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف ما رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو دارد و تلاش میکند تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنها برای کاربران رضایت بخش است. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

SEO مفهومی گسترده و البته پیچیده است. برای سئو سایت شما باید تکنیک ها و مفاهیم بسیاری را یاد بگیرید. سایت های آموزشی و مراجع معتبر به شما کمک میکنند تا دانش خود را این حوزه افزایش داده و تکنیک های مختلفی را فرا بگیرید. ولی اگر عبارت “آموزش سئو سایت” را در گوگل جستجو کنید با انبوهی از مقالات و منابع مختلف مواجه خواهید شد که در برخی موارد در تناقض با یکدیگر هستند.در نتیجه دچار سردرگمی میشوید ولی متخصصین حرفه ای سئو عموما در مراحل تدوین استراتژی اصول سئو در تولید محتوا و تصمیم گیری های مهم به شما کمک میکنند ولی فرآیند های اجرایی مانند تولید محتوا و لینک سازی باید توسط تیم دیگری در مجموعه شما انجام شود. اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی برسیم میتوان گفت:

1- برای پروژه های کوچک و کم رقابت همکاری با متخصصین حرفه ای دشوار است زیرا هزینه بالایی برای ارائه خدمات دریافت میکنند. آموزش بهینه سازی سایت و انجام آن توسط شما یا یکی از کارمندان راه حل مناسبی برای این دست شرکت ها خواهد بود.

2- برای پروژه های بزرگ و پیچیده نیازمند تولید محتوا و انجام فعالیت های بسیاری هستیم در نتیجه سپردن آن به یک نفر یا شرکت ناممکن است. در این شرایط شما باید یک تیم داخلی تشکیل داده و به خوبی آنها را آموزش دهید. در کنار فعالیت این افراد از مشاوره حرفه ای یک متخصص نیز بهره مند شوید.