دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

ویژگی و مزیت عمل بینی به روش بسته

عمل های زیبایی در دوران اخیر رواج بسیاری پیدا کرده اند. هر یک از این عمل ها با تغییر بخشی از بدن، به آن بخش زیبایی می بخشند. یکی از این عمل ها، عمل بینی است. این عمل تاثیر فوق العاده ای روی زیبایی چهره دارد زیرا بینی سهم بزرگی در زیبایی صورت دارد و با تغییر بینی می توان این زیبایی را ارتقا داد. برای جراحی بینی چند روش وجود دارد و جراح، بسته به اینکه چه تغییری قرار است روی بینی اعمال شود و چقدر این عمل دشوار است یک روش را انتخاب می کند. در ادامه قصد داریم به روش های عمل بینی و به خصوص عمل بینی به روش بسته  بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

تکنیک های عمل بینی

بسته به این که تا چه حد برش روی بینی زده می شود و چقدر از پوست بینی کنار زده می شود، می توان تکنیک های عمل بینی را به دو دسته باز و بسته تقسیم کرد. هر یک از این دو تکنیک می تواند در عمل بینی مورد استفاده قرار بگیرد. تصمیم گیری در این باره را جراح انجام می دهد ولی داوطلب نیز می تواند نظر خود را در این باره اعلام کند. زیرا اثرات این دو روش با یکدیگر تفاوت دارند و داوطلب حق این را دارد که نظر و خواسته خود را درباره روش به کار رفته در جراحی بگوید. در ادامه هر کدام از روش های عمل بینی باز و بسته را توضیح می دهیم.

تفاوت عمل بینی به روش بسته و باز

همانطور که گفته شد، از نظر تکنیک به کار رفته می توان عمل بینی را به دو دسته تقسیم کرد. عمل بینی به روش بسته و عمل بینی به روش باز. این تقسیم بندی بر اساس میزان برش ها و بلند کردن یا نکردن پوست بینی است. در روش عمل بینی باز، یک برش سرتاسری از داخل یک سوراخ بینی تا طرف دیگر زده می شود و به این ترتیب پوست بینی به کلی از روی بینی بلند می شود. زمانی که پوست بلند می شود می توان تغییرات شدیدتر و بیشتری روی بینی اعمال کرد. از این جهت روش عمل بینی باز مزیت دارد. اما در عمل بینی به روش بسته، پوست بینی بلند نمی شود و تنها در نقاطی محدود از بینی برش زده شده و پوست تنها در جاهایی که به تغییر نیاز است بلند می شود.

هر کدام از این دو روش مزایا و معایبی دارند. مزیت روش باز این است که به جراح اختیارات بیشتری می دهد و تغییرات بیشتری را می توان اعمال کرد. اما عوارض این روش بیشتر است زیرا تغییرات شدیدتر است و برش های بیشتری زده می شود.

مزیت عمل بینی به روش بسته چیست؟

روش بسته عمل بینی نیز مزایایی دارد که باعث می شود به جای روش باز از روش بسته استفاده شود. اول اینکه این روش ساده تر است و در زمان کمتری انجام می شود. برای مواقعی که تغییرات لازم، زیاد و عمیق نیستند می توان این روش را به کار گرفت. از طرفی عوارض به کارگیری این روش نیز کمتر است.

جراحان برای عموم موارد عمل بینی، روش باز را ترجیح می دهند اما روش بسته نیز به خاطر مزایایی که درباره آن گفته شد گاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب آگاهی بیشتر درباره عمل بینی و دریافت مشاوره می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

دستگیره الکترونیکی چه مزایایی دارد ؟

دستگیره الکترونیکی  چیست ؟

دستگیره الکترونیکی  ساز و کاری مانند دستگیره های مکانیکی دارند اما با این تفاوت که امنیت در این دستگیره ها بسیار بالاست. این دستگیره ها یک سیستم امنیتی است که برای کنترل و بالا بردن امنیت عبور و مرور در مکان هایی است که عبور و مرور افراد باید در آن ها کنترل شود. برای مثال درب منازل، هتل ها، ادارات، سازمان ها و در کل اماکن غیر عمومی که هرکسی اجازه ورود به آن مکان ها را ندارد.

دو جزء اصلی این دستگاه میکروکنترلر و حافظه میباشد. میکروکنترلر با صفحه کلید و کارت ها در ارتباط است و فرمان باز و بسته شدن را دستگیره الکترونیکی را میدهد. و حافظه هم برای ذخیره اثر انگشت و رمز های تعریف شده برای اشخاص مجاز میباشد.

دستگیره الکترونیکی

همه ما حتما تا حالا حداقل یک  بار تجربه ماندن پشت در منزلمان بخاطر فراموش کردن کلید را داشته ایم. چه موقعیت بدی است وقتی خسته از سره کار به خانه بیایم و متوجه شویم که کلیدان همراهمان نیست و کسی هم در منزل نیست. حالا باید در به در به دنبال کلید ساز باشیم و یا با ابزار سعی در باز کردن قفل در داشته باشیم.

دستگیره الکترونیکی موهبتی است که با آمدنش به این مشکلات خاتمه داد. اگر بر در منزلتان دستگیره الکترونی داشته باشید دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن کلیدتان یا ماندن پشت در باشید چون هیچوقت این اتفاق نخواهد افتاد. با کارن در این مقاله همراه باشید تا از مزایای دستگیره الکترونیکی و نحوه عملکرد آن بگوییم.


نحوه کارکرد دستگیره الکترونیکی 

برای باز و بسته کردن درب ورودی توسط این دستگاه ها از سه روش رمز عبور، کارت و اثر انگشت استفاده میکنند. برای رمز گذاری میتوانید از رمز های بین 4 تا 12 رقمی استفاده کنید. کارت هم مانند قفل های دیجیتال هتل میباشد که در ورودی توسط کارت مخصوص به هر قفل باز میشود. برای اثر انگشت هم در حافظه دستگیره الکترونیکی اثر انگشت خود و افرادی که مجاز هستند را ذخیره میکنید و به آن ها اجازه ورود داده میشود.

مزایای دستگیره الکترونیکی

همانگونه که در ابتدا ذکر شد مزایای این دستگاه بسیار زیاد میباشد همین که دیگر لازم نیست به دلیل فراموشی کلید پشت در بمانیم خود از بهترین مزایای این دستگیره است اما مزایای دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد :

  • جنس مقاوم آن در برابر سرما، آّب، حریق

  • امکان استفاده همزمان از هر 3 روش ورودی

  • برای حفظ امنیت کودکان در منزل دارای قفل کودک میباشد

  • مجهز به سیستم قفل اتوماتیک هستند که با فعال کردن این قابلیت در هنگام خروج بطور خودکار در پشت سر شما قفل خواهد شد.

  • دارای سیستم ضد سرقت و ضد حریق میباشد.

  • امنیت این دستگیره ها بسیار بالا میباشد.

دستگیره الکترونیکی

جمع بندی

دستگیره های الکترونیکی متفاوتی با مارک ها و مدل های زیادی امروزه در بازار موجود میباشد. به همین دلیل برای خرید دستگیره الکترونیکی با کیفیت حتما به سراغ فروشگاهی معتبر بروید چون امنیت منزل و حریم شخصی شما در میان است و باید یک جنس با کیفیت و مرغوب با امنیت بالا خریداری کنید برای داشتن خریدی مطمئن میتوانید به فروشگاه کارن مراجعه کنید.

قفل اثر انگشتی و مزایای استفاده از آن

قفل اثر انگشتی چیست؟

در دورانی زندگی میکنیم که به عصر تکنولوژی معروف است. پیشرفت های بشر برای افزایش امنیت همیشه مورد استقبال بوده است. یکی از همین پیشرفت ها قفل اثر انگشتی است. این قفل یک نوع قفل دیجیتال است که با استفاده از اثر انگشت سرقت را تقریبا به صفر میرساند.

قفل اثر انگشتی

پیش از هرچیز به تعریف جامعی برای این قفل می پردازیم. قفل دیجیتال اثر انگشتی همان گونه که از نامش پیداست از پروسه تشخیص هویت فرد به کمک رد انگشتان فرد بهره می برد. یعنی فقط افرادی می توانند درب را باز کنند که قبلا اثر انگشتشان در سیستم این قفل تعریف شده باشد و در حافظه سیستم باقی مانده باشد.

عملکرد قفل اثر انگشتی چگونه است؟

مکانیزم عملکرد این قفل دیجیتال این گونه است که ابتدا اثر انگشت را اسکن مینماید و این دیتاها را به اعداد و الگوریتم ریاضی تبدیل می کند. سپس این اعداد را به عنوان ورودی در خود سیو می کند. هنگامی که فرد اقدام به بازکردن درب می نماید با تطبیق این اعداد و اثر انگشت فرد تصمیم به باز کردن و یا نکردن درب میگیرد. سرعت عمل این دستگاه بسیار کوتاه است و زیر یک ثانیه انجام میگیرد.

مشابه این گونه قفل ها را در گوشی های هوشمند نسل جدید به وفور میبینیم.

قفل اثر انگشتی چه مزایایی دارد؟

از جمله قفل های دیجیتال با امنیت بالا می توان از قفل دیجیتال اسکن عنبیه چشم نام برد. این گونه قفل ها نیز از امنیت بسیار خوب برخوردار هستند اما از نظر هزینه در مقایسه با قفل اثر انگشتی بسیار گران تر هستند. همچنین معمولا سرعت تشخیص قفل اثر انگشتی بالاتر از قفل دیجیتال با قابلیت اسکن چشم است.

قفل اثر انگشتی

نوع دیگر قفل های دیجیتال کاربردی قفل دیجیتال با قابلیت اسکن صدا می باشد که قطعا باید با صحبت کردن دیتا دریافت شود. اما این قفل ها نیز به اندازه قفل اثر انگشتی پرفروش و همه گیر نیستند؛ زیرا اگر فردی ناراحتی گلو یا اختلال در صحبت کردن داشته باشد قطعا برای باز شدن درب با سختی مواجه خواهد شد. مورد دیگر آنست که در صورتی که در محل سر و صدای زیاد وجود داشته باشد تشخیص صوت برای این گونه قفل ها سخت  می شود و ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند.

سخن آخر

اگر برای تامین امنیت منزل یا محل کار خود دچار چالش شده اید و یا به فکر بالا بردن امنیت آن هستید ما به مشا قفل اثر انگشتی را پیشنهاد می دهیم. برای تهیه این گونه قفل ها می توانید از قفل اثر انگشتی کارن استفاده نمایید و با کارشناسان شرکت در تماس باشید.


نحوه فروش تتر چگونه است

تتر یک سرمایه گذاری مطمئن در حوزه ارز دیجیتال می باشد. شما می توانید برای سرمایه گذاری به سراغ تتر بروید. البته اگر تازه کار هستید و هنوز از خرید و فروش تتر اطلاعی ندارید به شما توصیه میکنم در این مقاله با ما همراه باشید. حتما میدانید که این روزها  بازار سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند تتر و خرید و فروش آن ها بسیار داغ میباشد.

اما ارز دیجیتال چیست و چگونه میتوان از آن ها استفاده کرد. در این مقاله تترلند سعی دارد شما را با ارز دیجیتالی به نام تتر آشنا کند و نحوه خرید و فروش تتر را به شما بگویید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تتر چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

تتر هم مانند همه ارز های دیجیتال دیگر یک ارز رایج در جهان است که هر توکن آن تقریبا معادل با یک دلار است. تتر تمام امکانات ارز های دیجیتال دیگر را دارد اما یک مزیت مهم نسبت به بقیه ارز ها دارد که باعث متمایز شدن و تاثیرگذاری در خرید و فروش تتر بین مردم را دارد و آن هم نداشتن نوسانات قیمتی که دیگر ارز ها دارند است. این ثبات قیمت تتر بهترین ویژگی اش میباشد. به همین دلیل خرید تتر برای حفظ ارزش سرمایه بهترین گزینه است.

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز های دیجیتال همانطور که از اسم آن ها پیداست یک شکل از پول های الکترونیکی است و به ارز هایی گفته میشود که خرید، فروش، انتقال و ذخیره آن ها به صورت دیجیتالی انجام میشود. این ارز به هر ارزش ایجاد شده در فضای دیجیتال اشاره میکند. این ارز ها برای انتقال در اینترنت از رمزنگاری استفاده میکنند. رمزنگاری آن ها هم غیرقابل هک و پیگیری است.

از این ارز ها برای سرمایه گذاری یا خرید های دلاری استفاده میشود. این روز ها ارز های دیجیتال زیادی وجود دارند مانند بیت کوین، کاردانو و... اما ما در این مقاله قصد داریم به شناخت تتر و خرید و فروش آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تتر کاربرد های زیادی دارد ما در این بخش به چند مورد از کاربردهای آن اشاره میکنیم.

  • با توجه به دشواری های ما ایرانی ها برای دسترسی به حساب های دلاری، تتر برایمان بهترین گزینه است و ریسک آن بسیار کم و ناچیز است.

  • به دلیل نبودن امکان تحریم تتر، انتقال پول به شخصی که به دلیل تحریم ها نمیتوان از راه دیگر به او پول رساند با تتر راحت تر است.

  • برای تبدیل به ارز های دیگر بهترین گزینه است که کارمزد آن هم بسیار کم میباشد.

  • به دلیل ثبات قیمت آن بهترین گزینه برای جایگزین شدن دلار است.

چگونه تتر بخریم و بفروشیم ؟

با توجه به نکات اشاره شده متوجه شدیم که خرید و فروش تتر گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است حال سوال اینجاست که چگونه این کار را انجام دهیم؟

ساده است از طریق صرافی های دیجیتالی معتبر داخل ایران مانند تترلند این کار به سادگی امکان پذیر است شما میتوانید با ثبت نام و احراز هویت در سایت های صرافی های دیجیتال با خیالی راحت و به سادگی نسبت به خرید و فروش تتر اقدام کنید. فقط کافی است ثبت نام کنید و اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید.

اما به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به اینکه تمام این معاملات در فضای آنلاین صورت میگیرد به هر صرافی اعتماد نکنید و فقط به سراغ صرافی های شناخته شده و معتبر مانند تترلند بروید. همین حالا سرمایه گذاری را شروع کنید.

اصلاحیه جدید درباره مرخصی زایمان برای بانوان شاغل


مرخصی زایمان

مطابق ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده، زنان شاغل می توانند از 9 ماه مرخصی زایمان استفاده نمایند. در این خصوص تفاوتی میان زنان شاغل در بخش خصوصی و دولتی نمی باشد ایام بهره مندی از این مرخصی جز سابقه کار فرد محسوب شده و به وی حقوق و فوق العاده های مربوطه این ایام تعلق می گیرد. این ایام قابل ذخیره نبوده و بانوانی که در ایام بارداری استعفا داده و یا اخراج شده اند نمی توانند از این مرخصی استفاده نمایند.


حقوق ایام مرخصی زایمان 

این مرخصی، همراه با پرداخت تمام حقوق و فوق ‌العاده‌های مربوطه(همچون پاداش و عیدی) خواهد بود و به کلیه کارگران(افرادی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستن) و کارمندان(اشخاصی که در بخش دولتی مشغول به کار هستن) زن تعلق می گیرد و کارمندان می بایست از دستگاه مربوطه و کارگران از سازمان تأمین اجتماعی آن را دریافت دارند.

بنابراین مدت زمان 9 ماه ایام مرخصی زایمان جز سابقه خدمت محسوب شده و در احتساب بازنشستگی خانم موثر می باشد. البته، قطعاً خانم در این مدت نباید شاغل به کار باشد در غیر اینصورت مرخصی او محاسبه نمی شود.

لازم به ذکر است که؛ بانوان شاغل در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی می توانند از این سازمان کمک هزینه بارداری و زایمان نیز دریافت نمایند و بانوان شاغل در بخش دولتی براساس بخشنامه های مربوطه نهاد یا سازمان متبوع بهره مند می گردند.


مرخصی زایمان



مدت مرخصی زایمان

در گذشته، مرخصی برای زایمان زنان شاغل 6 ماه در نظر گرفته شده بود؛ اما با تصویب "قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده" مطابق تبصره 2 ماده واحده این قانون، در حال حاضر این مدت به 9 ماه افزایش پیدا کرده است. همچنین پس از تصویب این قانون کلیه محدودیت های بیمه ای که براساس تعداد فرزند(در مباحث مربوط به فرزند چهارم و بیشتر، در خصوص مرخصی زایمان و...) برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده بود، لغو شد.

در همین خصوص زنانی که شاغل در بخش غیردولتی خصوصی بوده و صندوق بازنشستگی آنها تأمین اجتماعی بوده به موجب دادخواستی، خواستار پرداخت حقوق فوق العاده های ایام مرخصی زایمان افزایش یافته از ۶ ماه به ۹ ماه شده اند و شعب دیوان عدالت اداری در رسیدگی به آن رای وحدت رویه شماره ۲۸۸ الی ۳۰۵ و ۳۰۷ مورخ 31/2/1398 را صادرنمود.

این مرخصی 9 ماهه در مورد فرزندان یک قلو یا دوقلو تفاوتی نمی نماید. توجه داشته باشید که، در ایام بارداری مادر می تواند از مرخصی استعلاجی نیز استفاده نماید و این مرخصی ها از مدت 9 ماه مرخصی استحقاقی او برای زایمان کسر نمی گردد.


مرخصی زایمان برای زنان شاغل در نظر گرفته شده است؛ پس چنانچه در ایام بارداری فرد باردار ترک کار کند؛ مثلاً استعفا دهد به او تعلق نخواهد گرفت و درصورت عدم استفاده از این مرخصی نیز، قابل ذخیره نخواهد بود.

لازم به ذکر است که، قانونگذار برای حمایت بیشتر از مادران این موضوع را مدنظر قرار داده است که؛ پس از وضع حمل، همسران این بانوان نیز از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار شوند.

مرخصی زایمان

صفر تا صد مرخصی زایمان

یکی از نگرانی هایی که خانم های شاغل دارند؛ نگرانی از بابت تأثیر بارداری و زایمان در ادامه روند اشتغال شان و مزایای در نظر گرفته شده برای ایشان می باشد.

بانوانی که تحت هر عنوان شغلی اعم از منشی، پرستار، مهندس، و... مطابق تعریف کارگر ماده 2 قانون کار، مشغول به کاری باشند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد حقوق کار می کنند و بیمه تامین اجتماعی برای آنان پرداخت می گردد از یک سری امتیازات برای ایام بارداری و زایمان بهره مند هستند. 

قانونگذار به جهت حمایت از خانواده و فرزندآوری، علاوه بر مزایایی که برای بانوان شاغل در نظر گرفته است؛ برای بارداری آن ها نیز تدابیری اندیشیده؛ تا حتی الامکان اشتغال بانوان مانعی بر سر راه مادری کردن ایشان و بالعکس ایجاد نماید. در این مقاله تلاش می گردد؛ مزایا و حمایت های قانونی زمان بارداری و زایمان بانوان مورد بررسی قرار گیرد.