دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

دانستنی ها

هر انچه که باید بدانید.

تفاوت سیستم گیمینگ و کنسول بازی

اگر گیمر باشید، حتما دغدغه انتخاب و خرید بین سیستم گیمینگ و کنسول بازی را خواهید داشت. همانطور که می دانید، کنسول های بازی مخصوص اجرای بازی های گرافیکی مختلف هستند در حالی که شما با تهیه یک سیستم گیمینگ، می توانید در کنار بازی کارهای دیگری را نیز انجام دهید. ما در این مقاله به تفاوت های خرید سیستم گیمینگ و کنسول بازی خواهیم پرداخت تا انتخابی موثر داشته باشید.

مشخصات کامپیوتر و کنسول بازی

اصلی ترین تفاوت میان یک سیستم گیمینگ و کنسول های بازی مشخصات آنها است. برای نمونه سخت افزار به کار رفته در کنسول های مختلف بازی همچون ایکس باکس و پلی استیشن کاملا با سیستم گیمینگ متفاوت است. این تفاوت در برند، نحوه سمبل کردن و همچنین تعداد قطعات می باشد که هر یک با دیگری کاملا تفاوت دارد.

برای نمونه مقدار حافظه گرافیکی در کارت گرافیک یک سیستم گیمینگ با کنسول بازی همچون پلی استیشن 4 و یا ایکس باکس فرق داشته و این مورد در دیگر قطعات نیز مشهود است.

طراحی ظاهری سیستم گیمینگ و کنسول

همانطور که خواندید، تعداد قطعات هر دو وسیله کاملا متغیر است و همین مسئله باعث شده تا طراحی آنها نیز از نظر ساختاری متفاوت باشد. برای نمونه یک سیستم گیمینگ با توجه به قطعات بسیار زیاد و همچنین بزرگی که در خود جای داده یزرگ تر از کنسول بازی خواهد بود. در یک سیستم، قطعات در داخل کیس قرار می گیرند و همین مسئله باعث شده تا کامپیوتر فضای بیشتری را نیاز داشته باشد.

قطعات متفاوت

بهتر است با یک مثال ساده این موضوع را متوجه شوید. برای مثال سیستم گیمینگ تشکیل شده است از بدنه کیس، مانیتور، ماوس، کیبورد و همچنین دیگر لوازم مانند اسپیکر، هدفون و یا دوربین برای بازی های آنلاین. در نقطه مقابل کنسول بازی تنها با دسته و اتصال آن به تلویزیون و یا هر نمایشگری قابل استفاده است. البته می توان از لوازم جانبی مخصوص کنسول ها نیز برای انجام بازی های بیشتر استفاده نمود.

قیمت سیستم گیمینگ و کنسول بازی

مسئله اصلی برای خرید هر یک از این وسایل الکترونیکی، هزینه پرداختی می باشد. به طور کلی می توان گفت که در این زمینه قیمت ها کاملا متغیر است و کاملا به برند و از همه مهمتر مشخصات سخت افزاری و امکانات دستگاه دارد. برای نمونه قیمت سیستم گیمینگ از حدود 10 میلیون تومان شروع می شود، این در حالی است که قیمت کنسول های بازی کاملا به نسل و برند آن بستگی دارد.

طبیعتا هر چه کنسول های بازی جدیدتر باشند، هزینه آنها بیشتر خواهد بود.

کلام پایانی

ما در این مقاله به تفاوت های یک سیستم گیمینگ با کنسول بازی که هدف نهایی آنها انجام بازی است، پرداختیم. شما می توانید جهت خرید هر یک از این لوازم الکترونیکی به فروشگاه اینترنتی لوتوس مراجعه نموده و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد