ما در ادامه به بررسی رپورتاژ خبری و معنی دقیق آن را می پردازیم و در ادامه دلایلی برای شما ذکر می کنیم که حتما شما نیز باید از این تکنیک بازاریابی استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.
رپورتاژ ( Reportage) در اصل یک کلمه فرانسوی است. ریشه این کلمه از کلمه ریپورت به معنای گزارش است.
در اصل رپورتاژ به خبر تبلیغاتی گفته می شود که در وب سایت های معتبر و پربازدید برای معرفی خدمات و محصولات و موارد دیگر قرار داده می شود. این خبر تبلیغاتی می تواند از جنس مصاحبه تصویری، پست، مقاله و…. باشد.
ما انواع مختلف رپورتاژ را داریم که در عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ، از آن برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی و برند سازی استفاده می کنیم.
همان طور که اطلاع دارید، رپورتاژ خبری یک نوع تبلیغ غیر مستقیم است. حتی برندهای بزرگ که نام و آوازه فراوانی در عرصه صنعت و تجارت دارند، از این روش استفاده می کنند. حتما می دانید و آن را حس کرده اید که تبلیغات غیر مستقیم تاثیرگذاری بیشتری دارد.
معمولا رپورتاژهای خبری که به صورت خبر هستند، سعی می کند ابتدا اطلاعات بسیار مفیدی در ان حوزه به شما بدهند. در انتها به معرفی برند خود می پردازند و با لینک دادن به وب سایت خود در کلمات کلیدی مد نظرشان، سئو خود را بهبود ببخشند.
جنبه برندینگ سازی دارد: شما با استفاده از رپورتاز خبری، می توانید برند خود را به مردم معرفی کنید و نشان دهید. مثلا فرض کنید که در یک وب سایت پربازدید، رپورتاژ شما منتشر شده است و هزاران نفر از آن پست بازدید کرده اند. بنابراین نام برند شما و حوزه فعالیتتان در ذهن آن شخص حک شده است.
باعث تقویت سئوی سایت شما می شود: هنگامی که یک رپورتاژ را در یک وب سایت پربازدید و با اعتبار دامنه بالا منتشر می کنیم و به سایت خود لینک می دهیم، به نوعی یک بک لینک با ارزش زیاد برای سایت خود دریافت کرده ایم. از همه مهم تر، این پست شما برای همیشه در آن وب سایت ماندنی است. حتما می دانید که الگوریتم های گوگل، وب سایت هایی که بک لینکشان را از دست می دهند،جریمه می کند و این برای وب سایت شما اصلا خوب نیست. بنابراین شما با انتشار رپورتاژ خبری،به هیچ وجه نگران از دست رفتن بک لینک خود نخواهید بود.
اگر شما قصد انتشار رپورتاژ خبری با قیمت مناسب دارید، می توانید به وب سایت ایران رپورتاژ مراجعه کنید.
امیدوارم از مقاله راضی بوده باشید.